dinsdag 26 april 2011

Was het maar waar...

Lieve Mark,

Ik ben dol op mijn kinderen en mijn werk. Ik heb veel vrienden en genoeg kennissen. Ik word uitgenodigd op feestjes van leuke en uiteraard minder leuke mensen. Ik zorg ervoor dat ik dan altijd een leuk en origineel cadeautje mee heb. Je kan mij attent noemen. Ik onthou verjaardagen van vrienden, vriendinnen, kennissen en hun kinderen. Ik zorg ervoor dat er dan altijd een  kaartje op de mat ligt. Ook als er iemand zwanger is.

Ik heb een leuke baan om de hoek met uitdaging en carrieremogelijkheden. Ik heb leuke collega's en een leuke baas. Ik ga met plezier elke dag naar mijn werk. De kinderen gaan dan naar de opvang waar zij ook iedere dag met plezier naar toe gaan en veel leren. Ik heb dus ook geen schuldgevoel als ik ze wegbreng. Ik weet niet waar die vrouwen het allemaal over hebben.

Ik heb een leuk huis, ingericht volgens de laatste modetrends. Het is netjes. Zo weet ik altijd precies waar alles ligt. De koelkast is altijd gevuld ook voor onverwacht bezoek. Ik kook iedere dag gezond en zorg ervoor dat mijn kinderen altijd hun bord leeg eten.

Ik prijs mezelf gelukkig dat ik ook tot sommige clubjes mag horen. Op het schoolplein tel ik mee en word ik gerespecteerd om wie ik ben. Ik word gebeld en wekelijks uitgenodigd voor de koffie.

Mijn kinderen, man en ik zien er altijd verzorgd uit. Geen oude joggingsbroeken te bekennen in dit huis. Mijn kinderen luisteren altijd naar wat ik zeg en doen het goed op school. Ze ruimen hun spullen op en zorgen ervoor dat aan het einde van de dag al het speelgoed op de juiste plek ligt zodat we er niet over struikelen. Mijn kinderen jengelen nooit, zijn lief en sociaal. Ze praten met twee woorden en stellen zich altijd keurig aan iedereen voor.

Ik doe elke week een leerzame en leuke activiteit met de kinderen. Ik lees elke avond voor want dat is goed voor hun woordenschat. Ik probeer mijn kinderen te stimuleren om te leren. Ik speel spelletjes met ze om dit te bereiken. We hebben respect voor het milieu. Zo laten we nooit lampen branden, pakken we de fiets en laten we de auto staan. En we zamelen altijd alles apart in. En uiteraard ben ik altijd op tijd met het inleveren van de bibliotheekboeken.

Ik wou dat ik echt zo goed was....

Veel liefs,

Marjet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten