maandag 1 november 2010

Zo werkt het

Iedere moeder, maar zeker werkende moeders, hebben een bepaald stramien. Zo heb je het geregeld en daar hou je je aan vast, want dan werkt het. Het zijn maar kleine dingen, maar zo werkt het huishouden. Zo maak ik iedere ochtend eerst alle broodjes en crackers voor ontbijt en lunch klaar voordat we aan tafel gaan. Of zetten we iedere avond voor het slapen gaan de vaatwasmachine aan. Ik doe de voordeur op slot. Mijn vriend zet de kliko's buiten. Ik strijk op zondagavond en ruim dat pas donderdag op....
Dit gaat goed en we houden het zo in stand.

En als er dan iets gebeurt wat dat stramien of systeem in de war gooit, is het alle zeilen bijzetten. En dat is nu bij ons gebeurt, net op een moment dat je het het minst nodig hebt. Wij zijn namelijk net verhuisd. Het huis is een chaos, overal dozen, de bibliotheekboeken in 1 ervan en nu is de droger ermee op gehouden, een belangrijke spil in ons systeem met 2 kleine kinderen en een extra hoog stapel met wasgoed door de verhuizing. Eer je een nieuwe hebt en die goed en wel staat ben je een week verder. Dus nu moet het zonder.... En dat in een huis waar je al moet opletten hoe je loopt en waar je wat neerzet. Nu hangen dus tussen de dozen de jurkjes van mijn dochter en de sportbroek van mijn vriend en moeten we ons ook weer gaan verdiepen in condensdrogers, luchtafvoerdrogers of waterafvoerdrogers.  Hartstikke handig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten