vrijdag 3 december 2010

Het Nieuwe Werken is....

Het Nieuwe Werken is helemaal hot. Hele campagnes, stichtingen, initiatieven, helemaal fantastisch! Er is zelfs een initiatiefwet voor flexibel werken. En ik ben voor. Echt! Ik doe het zelf ook, namelijk. Omdat mijn kinderen niet naar de BSO gaan, werk ik schooltijden. Dan haal ik de kinderen, gaan zij spelen, ruim ik het huis op en doe de nodige klussen, bereid het eten voor etc. Vervolgens maak ik na het bedritueel op de bank mijn verloren werkuren goed. En dat werkt voor mij prima.

Maar daar is niet iedereen in ons huishouden het mee eens. En dat zijn niet de kinderen. Nee, dat is mijn vriend. Want zodra ik de computer opstart, begint hij al met zuchten. Na een paar keer gevaarlijk kijken naar de laptop, komt ie; 'Gezellig hoor!'

Maar het toppunt van het Nieuwe Werken; samen op de bank achter de eigen laptop zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten