zondag 29 augustus 2010

Het is begonnen....

Natuurlijk scholen zijn weer begonnen, daarmee ook de schoolpleinmaffia (kom ik later nog een keer op terug). De files zijn weer schering en inslag. De herfst is begonnen. Ik verwacht binnenkort ook weer de pepernoten.

Maar daar heb ik het niet over. Nee, ik heb het over heel wat anders. De eerste bezuiniging is duidelijk. We verwachten er nog veel meer als het gaat om ouders, werk en kinderen. Maar ik had persoonlijk niet verwacht dat de eerste slag al op de kinderopvangtoeslag zou plaatsvinden. Naast een toeslag op sigaretten is ook de kinderopvangtoeslag het eerste slachtoffer. En dat terwijl dit kabinet na de presentatie van de Taskforce Deeltijd Plus heeft laten weten de arbeidsparticipatie van vrouwen te willen verhogen. Dan is dit misschien niet de allerbeste actie, denk ik zomaar.

Ik besprak dit gister met een directeur van een grote kinderopvangorganisatie (ze staan in de top 10 van Nederland). Heel treffend zei hij: "Het lost wel de wachtlijstproblematiek op." Cruijff zou er trots op zijn. Wat jullie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten