woensdag 11 augustus 2010

Uitbesteed

Ik heb 3 dagen mijn kinderen uitbesteed aan Opa en Oma. Alle partijen vonden het een goed plan en al dagen waren we aan het aftellen wanneer ze dan mochten gaan logeren. Ze wilde het liefst gelijk. Samen hebben we de koffers gepakt, uitgekozen welke speeltjes er mee gingen etc. Pedagogisch goed verantwoord bezig, dacht ik nog.
Maar toen het puntje bij paaltje kwam en ik mijn dochter haar jas aan deed, begon ze onbeheerst te huilen. Dat had ze dan toch niet bedacht, dat ze mama 3 dagen niet zou zien. Haar broer stond al beneden, zonder ook maar een kus of een zwaai, zat hij al in de auto. Maar niet mijn dochter. Ze hebben haar met alle mogelijke truckjes (en bijna met grof geweld) al krijsend van mij los moeten trekken. En dan zakt alle moed mij toch in de schoenen. En ja hoor, daar was die weer, Het Groenogige Monster;
Ik ben een slechte moeder! Ontaard! Wie stuurt nu zijn kinderen 3 volle dagen naar Opa en Oma, omdat ze zonodig moet werken!!! Belachelijk!

Tuurlijk is het allemaal onzin. Tuurlijk hebben ze het vreselijk naar hun zin. Het is goed voor ze en voor mij. We hebben er allemaal baat bij en zo kan ik mezelf blijven ontwikkelen en ik vind werken hartstikke leuk en....
Maar toch.....

2 opmerkingen:

  1. Er zijn nog slechtere moeders hoor. Deze stuurt haar kinderen zelfs 3 dagen naar opa en oma als ze NIET wil werken en zichzelf niet wil ontwikkelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! Je zal het dubbel en dik verdienen! Ik zeg een gouden lintje voor alle werkende moeders!

    BeantwoordenVerwijderen