donderdag 6 januari 2011

In ruil voor...

Lieve Mark,

Ik lees net een artikel dat ambtenaren mopperen op collega's met kinderen. Zou je ze willen vertellen dat we dat niet express doen? Jij bent per slot van rekening de baas en we denken 's ochtends echt niet; 'Goh ik ga vandaag lekker Gerard in de weg zitten en vraag of school mij belt dat mijn zoon ziek is.' Dus wil jij ze vertellen dat we dat niet expres doen.

Moeten wij ze dan tegemoet komen? Zo werkt dat natuurlijk in de politiek. Oke, dus als zij niet meer mopperen dan, zullen wij dan geen foto's meer op het bureau zetten van ons kroost? Is dat een goed idee? Maar dan mogen ze ook niet op hun horloge kijken als wij eerder uit de vergadering op moeten staan omdat we anders te laat zijn voor de kinderopvang. En ook niet hun wenkbrauw of veelbetekenende blikken met collega's wisselen!

Ja, ik begrijp dat wij dan ook weer wat water bij de wijn moeten doen. Dan zullen wij hen niet meer lastig vallen met alle kwaaltjes en pijntjes van onze kinderen. Ook niet met alle succesverhalen? Mogen we dan in ieder geval elke dag 1x iets vertellen? Oke, niet langer dan 2 minuten.

Afgesproken?

Veel liefs,

Marjet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten