zondag 16 januari 2011

Even een momentje voor jezelf

Lieve Mark,

Het is zondagavond en ik ben nu al moe. Dat is toch gek. De week is nog niet eens begonnen en ik ben al moe. Zou het het weer zijn? Terwijl het vandaag stralend was. Misschien het jaargetijde? Het is per slot van rekening winter. Of zou ik meer moeten sporten?

Weet je, ik vergeet wel eens gewoon even te gaan zitten. Dat werkt bij mij. Gewoon even een half uur in mijn eentje een boek lezen. Maar dat vergeet ik vaak. Er is altijd genoeg te doen in en om het huis. Genoeg om de hele dag te vullen en dan heb ik nog geen moment iets met onze kinderen gedaan of gewoon gewerkt.

Ik hoor je al denken dat ik gewoon meer tijd voor mezelf moet nemen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, Mark. Ik denk dat je dat zelf ook wel herkend. Je bent de hele dag Minister President. Ik ben de hele dag moeder. Dus jij kan het ook niet zo makkelijk uitzetten, toch? Ik ook niet.

Het grote nadeel voor mij is dat ik heel erg kribbig word. Tegen mijn vriend en kinderen. En dat is voor niemand leuk. Ik word er geen leukere partner of moeder door. Maar belangrijker nog, ik vind mezelf niet eens aardig.  Ik weet dat ik dus vaker even moet gaan zitten met een boek, maar ik vergeet het gewoon.
Ik neem het me echt voor, maar.... Wat doe jij? Word je ook kribbig?

Veel liefs,

Marjet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten