woensdag 20 oktober 2010

Dagelijks gesprek aan de ontbijttafel

'Waar is papa?'
'Werken.'
'En moet jij ook werken?'
'Ja.'
'En wij dan?'
'Jullie gaan naar school.'
'Maar ik wil niet naar school.'
'Maar je hebt vandaag gym.'
'Maar ik heb zo'n pijn.'
'Waar?'
'Aan mijn knie.'
'Ben je gevallen?'
'Ja, op school. Blijf je nu thuis?'
'Nee.'
'Maar ik heb zo'n pijn aan mijn knieeee.'
'Dan doen we er een pleister op.'
'Maar ik wil zo graag thuis zijn met jou.'
'Ik ook, maar ik moet ook werken en centjes verdienen.'
'Maar ik heb wel centjes in mijn kassa.'
'Maar daar kan ik in de winkel niets mee kopen. Die zijn rood, blauw en geel.'
'Welles.'
'Nietes.'
'Wellleeeeeesssss!'
'Oke.'
'Blijven we nu thuis?'

Mijn schuldgevoel schuift gelijk aan bij de ontbijttafel.
'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten