dinsdag 5 oktober 2010

Twee bekers met limonade?

Als ik zeg oppas denken de meeste aan een meisje van 15 jaar die voor 3,50 euro een avondje bij jou op de bank zit terwijl de kinderen slapen. Ik heb er veel geld mee verdiend toen ik die leeftijd had. Maar daar doel ik eigenlijk niet op. Want het woord 'oppassen' wordt namelijk ook gebruikt voor volwassen mannen tussen de 30 en 39 die zeer sporadisch thuis zijn tijdens werkuren gezamenlijk met de kinderen. Zij passen dan op. Er is nog een woord voor bedacht; papadag. Mannen die 1 dag per week thuis zijn en zo een papadag hebben. Breed geaccepteerd en onder luid applaus ontvangen.

Wij moeders hebben daarentegen geen mamadag. Wij passen niet op. Ik ben gewoon thuis of vrij. Dus toen mijn vriend vandaag voor het eerst de kinderen 's middags van school ging halen, moest hij nog even een soort van gebruiksaanwijzing krijgen. 'Komen ze vanzelf naar buiten? Of moet ik naar binnen?' Toen hij laatst de kinderen naar school bracht hetzelfde laken een pak; 'Wat moeten ze dan mee? En wat moet er op het brood?'

Het blijft gek....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten