dinsdag 19 oktober 2010

De agenda van een werkende moeder

Ik heb 2 agenda's. 1 In outlook op mijn werk en 1 in mijn tas. Die twee probeer ik te stroomlijnen en dat ging goed. Tot dat mijn kinderen naar school gingen. Sindsdien heb ik een extra agenda nodig. Niet zozeer om met wie ze wanneer willen spelen of welke sport wanneer is, maar wel met wat er allemaal moet gebeuren of mee moet. Om een indruk te geven;

Morgen is het speelgoeddag. Dan mogen ze allebei eigen speelgoed meenemen. Dit is iedere laatste woensdag van de maand. Dus die heb ik er maar gelijk ingeschreven voor de rest van het jaar. Maar mijn zoon heeft morgen ook een maandvoorstelling en dan moeten ze allemaal als kabouter naar school. Dat heeft natuurlijk iedereen moeder in de verkleedkist zitten en zo niet, dan gaat ze een avond achter de naaimachine zitten en is het zo gepiept! Een kabouterpak....

Maar we gaan verder; een boek voor kinderboekenweek, een knuffel voor dierendag, blaadjes uit het bos, tekeningen voor klasgenootjes, centjes voor de klassenpot....

En dan nog wat er moet gebeuren; Voorleesmoeder bij 2 klassen inplannen, helpen met de maandviering, helpen bij het maken van kabouters voor de maandviering, overblijfouder, meelopen met de herfstwandeling....

En dan nog de vrije dagen, vakanties en studiedagen van de juffen....

Dus tussen de presentaties voor het MT en de deadlines voor het project staan nu de kaboutermuts en de herfstwandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten