zondag 26 september 2010

De verschillende tassen van een werkende moeder

De inhoud van een tas van een werkende moeder is al iets op zich, maar de meeste werkende moeders hebben niet 1 tas in gebruik. Meestal, in ieder geval bij mij, zijn het er gemiddeld 3. En dat levert allerlei soorten problemen op.

Allereerst de handtas. Daar heb ik er al 2 van in de woonkamer, hal of keuken staan. Het hangt ervan af waar we heen gaan of wat we gaan doen, welke tas er mee gaat. Vervolgens heb ik de boodschappentas, waar alleen het boodschappenlijstje (welke te vaak toch blijft liggen op het aanrecht), mobiel, sleutels en de portemonnee in moeten. Dan heb ik nog mijn werktas voor de werkagenda en A4 schrijfblok. En als laatste gebruik ik ook nog wel eens zo'n kitsch kitchen tas voor als we naar de speeltuin of het bos gaan, waar mijn handtas, boodschappentas of werktas niet echt thuis horen. Zie daar al zo'n 5 tassen. Maar we gaan verder. Mijn kinderen hebben beide een rugzak voor school en mijn man heeft een laptoptas en een tas voor paperassen. Dat betekent dat er bij ons 9 tassen over de begane grond zwerven.

Maar dan ben ik er nog niet, want het hebben van zoveel tassen brengt nog een aantal uitdagingen met zich mee; Ik verander zo'n twee keer per dag van tas. Ik ben in huis altijd op zoek naar mijn mobiel en portemonnee. En ik mis altijd precies wat ik nodig heb; een pen, tampons, paracetamol, kauwgom, snoepje.....

Zo onhandig al die tassen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten