dinsdag 14 september 2010

Maffiosi, allemaal!

'Het zijn allemaal maffiosi.' Zo waarschuwde mijn moeder mij toen we voor een stedentrip naar Rome gingen. Wij hebben ons er kostelijk om vermaakt. Maar die Italianen zijn niets vergeleken bij de lokale maffiosi in Nederland. Ze hebben het concept gewoonweg gejat van de moeders aan het schoolplein.

Ik was gewaarschuwd. Maar toch dacht ik, hoe naief ook, dat het wel mee zou vallen. Het zouden toch geen groene monsters met stekels op hun rug zijn. Onmogelijk! Maar toch....

Laatst stond ik te wachten bij school, komt er een moeder die ik ken van het kinderdagverblijf bij me staan. Ik was al helemaal opgelucht, dat ze bij me kwam staan. Maar ik ken haar alleen als moeder van.... Dus ik stel me braaf voor, steek mijn hand uit en zeg er nog netjes bij dat ik haar alleen maar ken als moeder van.... Weet je wat ze zegt; 'Dat is teleurstellend, ik weet wel hoe jij heet.' Vervolgens pakt ze na 20 lange seconde toch nog mijn hand om zich met tegenzin voor te stellen. Ik zal haar naam nooit meer vergeten en ook de stekels op haar rug niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten