dinsdag 28 september 2010

Het kleuterdilemma

2 Kinderen, een huis, 2 banen, een nieuw huis inclusief verbouwing en dan zit mijn agenda tot de nok toe vol. Gek he. Ook zonder een nieuw huis inclusief verbouwen zit mijn agenda vol hoor. Zonder al te veel moeite. En dan zou ik nog moeten sporten en zou ik heel graag mijn vriendinnen meer zien. Dus hoe doe ik dat? Want ik wil natuurlijk alles en eigenlijk ook wel gewoon nu. Ik geef toe; ik heb het dertigersdilemma.

Dus lees ik met interesse alle tips en trucs die je overal leest en ziet. Mindfulness is het motto. Rustig blijven, je concentreren op je ademhaling, leven in het nu.
Het is het einde van de dag, ik heb gewerkt, de kinderen gehaald, spelletjes gespeeld, koekje gegeten en limonade gedronken. Ik ben wel toe aan wat mindfulness. Ik doe een poging. En ik faal binnen 22 seconde. Mijn gedachte dwalen af. Maar dat geeft niet, heb ik gelezen. Gewoon weer verder gaan. Dus ik ga weer terug naar mijn ademhaling. Mijn tweede poging duurt niet veel langer. Mijn dochter heeft zich bedacht dat ze koekjes wil bakken. En wel nu! Logisch. Dus ik leg uit dat we dat een andere keer doen. Nee, nu! En ze wil tekeningen maken voor haar hele klas. En nog een koekje! Weg mindfulness! Mijn dochter heeft een kleuterdilemma. Ik heb het gehad! Je bekijkt het maar met je mindfulness.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten